HTM Personenvervoer NV

Den Haag

Voor HTM Personenvoer NV heeft Alpha Deuren Nederland 2 nieuwe vouwdeuren geplaatst voor de wasstraat in Den Haag. Deze hebben wij geleverd en zelf geïnstalleerd. Dit was hoognodig omdat de oude deuren niet meer voldeden aan de veiligheidsnormen en daarom al een aantal jaar buiten werking zijn gezet.

Net als Alpha Deuren Nederland, heeft HTM veiligheid hoog in het vaandel staan. Denk hierbij aan veilig werken op locatie. Er dient rekening gehouden te worden met spanning op de bovenleidingen, rijdende trams en een werkomgeving die alles behalve standaard te noemen is.

Projectinformatie

Veiligheid voorop

Om voor een zo veilig mogelijke werkomgeving te zorgen, zijn er duidelijke afspraken gemaakt tussen onze monteurs en HTM. Deze afspraken en richtlijnen zijn tijdens het verloop van het project strikt gevolgd.

Niet alleen de veiligheid omtrent de omgeving is in acht genomen. Ook de veiligheid van de deur zelf was van belang. Het is niet voor niets dat de oude deuren jaren hebben stilgestaan. De deuren dienen minimaal te voldoen aan de CE-normering. Daarbij hebben we extra stappen ondernomen om de deuren nog veiliger te maken. Ze zijn namelijk voorzien van extra opties. Eén hiervan is dat de deuren voorzien zijn van ‘aarding’. Dit is verplicht in verband met de bovenleiding. Daarbij is er ook gekozen voor een signaallamp op de deur. Deze knippert wanneer de deur in beweging is.

Verloop van het project

Het eerste gesprek heeft op locatie plaatsgevonden. Hierin zijn de wensen van de klant besproken en is de bestaande situatie beoordeeld. Hierbij is ook gelijk gekeken naar het bestaande montageframe. Naar aanleiding van dit eerste gesprek is een offerte opgesteld. Hierin stond ook aangegeven welke werkzaamheden de (huis)aannemer van HTM diende uit te voeren. In goed overleg met de aannemer hebben we op locatie de werkzaamheden besproken. Zo kon ook de aannemer een goede offerte opstellen.

In de vervolgafspraak met HTM is de offerte besproken en zijn alle ontstane vragen beantwoord. Met wederzijdse bevestiging, stond de opdracht nu vast.

Wij zijn gestart met het tekenwerk. Dit bestaat zowel uit de deuren zelf als de benodigde montageframes. Samen hebben we de tekeningen besproken en zijn er nog de nodige dingen aangepast.

Gezamenlijk hebben we toen een plan van aanpak opgesteld, hierin werd ook de gehele planning opgenomen. Deze planning was erg nauwkeurig, omdat de stroom van de bovenleiding gehaald diende te worden. Dit moet natuurlijk zo kort mogelijk, maar wel veilig gebeuren.

Zodra alles definitief op papier stond, tekeningen, planning en plan van aanpak, gingen de deuren in productie. De deuren zijn op de afgesproken datum geleverd. De aannemer zorgde voor de montageframes.

Onze monteurs zijn op dinsdag gestart en op vrijdag zaten beide deuren erin!

Samenwerking

Door het maken van goede afspraken met alle betrokken partijen is dit project verlopen zoals we het met elkaar bedacht hebben.

Bekijkt u ook eens ons brede assortiment aan industriedeuren. Zo bieden wij bijvoorbeeld ook overheaddeuren en snelloopdeuren.

Snel een offerte nodig?

Wij zorgen binnen één werkdag voor een passende offerte

Ons hoge serviceniveau is in het gehele proces te merken

Neem contact op
of bel 088 254 81 20
Storing melden 24/7 bereikbaar